Dietetyczne śniadanie – co i jak przygotować?

05-11-2019

Często można usłyszeć opinię, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Niestety wiele osób nie przykłada do niego wielkiej wagi, pomijając ten posiłek lub jedząc produkty obciążające układ trawienny. A przecież dobrze przygotowane śniadanie dodaje energii i dostarcza niezbędnych składników odżywczych.

Dietetyczne śniadanie – co i jak przygotować?

O zbilansowane śniadanie powinny dbać nie tylko osoby, które chcą utrzymać prawidłową masę ciała, ale także te, które wiele godzin spędzają w pracy czy w szkole. Z pomocą przychodzi dobry sprzęt AGD, który może znacząco ułatwić szybkie przygotowanie zdrowego śniadania. 

Dietetyczne śniadanie, czyli jakie?

Dietetyczne śniadanie najczęściej kojarzy się z odchudzaniem. Można tak jednak nazwać każdy posiłek, który będzie zbilansowany i dostosowany do potrzeb organizmu. Musi on dostarczyć odpowiednio dużo energii i jednocześnie być lekki, aby nie obciążać zbytnio organizmu. Przepełniony żołądek, który będzie cały czas pracował, spowoduje rozproszenie i dyskomfort ‒ a to z kolei może wpłynąć na funkcjonowanie całego organizmu. Co zatem powinno wejść w skład zdrowego śniadania? Przede wszystkim powinny to być składniki wysokiej jakości, które dodadzą energii – chodzi tutaj przede wszystkim o odpowiednią ilość węglowodanów i białek. Trzeba zwrócić uwagę na to, aby nie były to węglowodany proste, lecz złożone, które pozwolą na stopniowe uwalnianie energii. Zaleca się, aby w potrawach przygotowywanych na śniadanie znalazł się także błonnik, zdrowe tłuszcze oraz owoce i warzywa dostarczające cennych witamin i minerałów. 

Czasem mamy ochotę na ciepłe śniadanie, ale w porannym pośpiechu nie mamy głowy do pilnowania jedzenia przygotowywanego na płycie grzejnej. Z pomocą przyjdzie nam kuchnia indukcyjna z opcją EasySelect, dzięki której gotowanie w kilku garnkach już nie wymaga podzielności uwagi.

Pomysł na dietetyczne śniadanie – jakie dania sprawdzą się najlepiej?

Choć rano zwykle brakuje nam czasu, warto wstać kilka minut wcześniej, aby zjeść śniadanie w domu lub przygotować wartościowy posiłek na wynos. Jednym z najszybszych sposobów na dietetyczne śniadanie jest zabranie ze sobą do pracy opiekanych pełnoziarnistych tostów z przygotowaną dzień wcześniej pastą kanapkową, której bazą może być biały ser lub gotowana ciecierzyca. Jako dodatku można użyć suszonych pomidorów, łososia czy jajka.

Jeśli mamy nieco więcej czasu rano, można przygotować dla siebie i całej rodziny owsiankę. Proces gotowania można przyspieszyć. Nowoczesne kuchnie indukcyjne oraz płyty indukcyjne mają pola grzejne typu FlexiSpace, które pozwalają na efektywne gotowanie w garnkach każdej wielkości. Cewki mają kwadratowy kształt, co pozwala na maksymalne wykorzystanie powierzchni. Do ugotowanej owsianki można dodać ulubione ziarna podprażone na patelni (np. słonecznika lub dyni), a także świeże owoce ‒ jagody, borówki, truskawki czy banany (poza sezonem można polać owsiankę sokiem owocowym lub dodać domowe konfitury). Taka owsianka to także pyszne pełnowartościowe śniadanie dla dziecka. Jesienią i zimą można dodać trochę rozgrzewających przypraw, np. cynamonu czy imbiru, które nadadzą owsiance nieco korzennego i lekko pikantnego smaku.

Co jeszcze można przygotować na zdrowe śniadanie? Świetnym pomysłem będzie samodzielne upieczenie bułeczek z mąki pełnoziarnistej z dodatkiem prażonych ziaren. Tu również przyda się funkcja, w jaką wyposażone są niektóre piekarniki – pieczenie z dodatkiem pary – SoftSteam. Pozwala ona na uzyskanie idealnie wypieczonego, pysznego, miękkiego pieczywa z chrupiącą skórką. Warto też zwrócić uwagę na funkcję BakingProSystem®️, która pozwala na równomierne pieczenie na wszystkich poziomach piekarnika i umożliwia utrzymanie stabilnej temperatury wewnątrz urządzenia.

Na samodzielnie upieczoną bułkę można położyć kawałek grillowanego kurczaka, łososia lub ugotowane jajko. Dobrym i zdrowym dodatkiem będzie liść ulubionej sałaty oraz pomidor lub ogórek.

Ciekawym pomysłem na dietetyczne śniadanie może też być sałatka z makaronem razowym lub ulubioną kaszą. Dodatkami do niej mogą być owoce, warzywa lub grillowane mięso. Warto też przygotować dressing na bazie oleju, np. lnianego, który dostarczy cennych kwasów tłuszczowych i pozwoli na lepsze przyswajanie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach.

Podoba Ci się ten artykuł?

Produkty