Jak zjeść szybko i zdrowo? Tak to się miksuje!

Jesteśmy w ciągłym biegu i narzekamy na brak czasu, ale staramy się zachować w życiu to, co nazywa się zdrowym rozsądkiem. Jak wynika z badań, Polki i Polacy przykładają coraz większą wagę do produktów, które lądują na ich talerzach. I chociaż dokucza nam ten „niedoczas”, ponad połowa z nas po pracy wędruje… prosto do kuchni!

Sprzęt od kuchni / 23-11-2018

Jesteś tym, co jesz 

Świadomość społeczna dotycząca zdrowego stylu życia jest z roku na rok wyższa. Coraz częściej pamiętamy o regularnej aktywności fizycznej i dbamy o to, co jemy. W myśl złotej zasady „Jesteś tym, co jesz” świadomie rezygnujemy z produktów tłustych i wysokoprzetworzonych, a posiłki staramy się spożywać w regularnych odstępach czasu. Jednym słowem do jedzenia podchodzimy z głową – przynajmniej w teorii! Bo chociaż wszystko idzie naprzód, wciąż jeszcze pokutuje przesąd, że przygotowanie zdrowego posiłku musi być drogie i czasochłonne. 

Zdrowie na dzień dobry 

Śniadanie, prysznic i myk do pracy. Zaraz, zaraz! A drugie śniadanie? W każdej kuchni są takie produkty, z którymi trzeba uporać się szybko, jeśli nie chcemy ich zmarnować. W misie blendera ląduje banan, solidna porcja jogurtu naturalnego, garść płatków owsianych, kilka orzechów nerkowca i ziarenka chia. Teraz dzieje się magia, bo do akcji wkracza blender – z mocą 800 watów i superostrym nożem w kilka sekund zamienia składniki w pożywny, idealnie kremowy koktajl, który dostarcza całkiem sporo zdrowych kalorii. Można? Pewnie, że można! 

Witaminy na dobranoc 

Powrót z pracy, a za oknem deszcz i jeszcze więcej deszczu. To będzie wieczór przy dobrym filmie! Ale zanim… Do garnka wrzucamy pociętą w duże kostki marchewkę i ziemniaki, z lodówki wyciągamy wołającego o pomoc pora i kroimy go na talarki. Gotujemy 25 minut, delektując się filmem. Po tym czasie wybieramy na pilocie telewizora przycisk pauza, a ugotowane warzywa razem z bulionem przelewamy do blendera. Sól, pieprz, curry i garść świeżych ziół. Warto wybrać blender wykonany z superodpornego szkła, które nie oddaje ciepła – nie trzeba czekać aż składniki wystygną. Po prostu blendujemy i voilà: rozgrzewająca, witaminowa zupa-krem jest gotowa! Pierwsza porcja do zjedzenia przy filmie, druga, po wystygnięciu, ląduje w pojemniku, który jutro przemierzy fascynującą drogę do pracy. No to smacznego! 

Szybkie inspiracje w kuchni 

Wniosek? Gotowanie nie musi pochłaniać całego wolnego popołudnia! Może być szybko, zdrowo i nawet bez przepisu. Najlepszą inspiracją do przygotowania posiłków powinny być zalegające w lodówce produkty oraz sezonowe owoce i warzywa. Z takich składników często nawet w kilka minut można przygotować sycącą przekąskę i pyszny obiad dla całej rodziny. Aby zaoszczędzić czas warto planować gotowanie tak, aby posiłek podzielić na dwa dni. W lodówce do kilku dni możemy bez obaw przechować zupę, leczo warzywne czy owsiane smoothie. Ostatecznie wszyscy wychodzimy na plus: jemy zdrowo, oszczędzamy czas, troszczymy się o nasz portfel i pielęgnujemy dobre nawyki. Taka kuchenna ekonomia w pigułce!