Ciężki poranek? Rodzina walczy o łazienkę? Włącz wielozadaniowy blender! Śniadanie będzie na czas

Budzik zwiastuje kolejny dzień pełen wyzwań. Za oknem szaruga, sen był za krótki, a Ty nie wiesz co najpierw. Po kolei: prysznic, śniadanie, droga do szkoły i szybki kurs do pracy! Według raportu „Polki i Polacy”, ponad 64% kobiet i 55% mężczyzn skarży się na zmęczenie, wskazując je jako drugi dominujący stan. Jak dodać sobie energii od samego rana i pozytywnie nastawić się na resztę dnia?

Eksperci od Kuchni / 27-11-2018

Ach te poranki 

Gdyby tylko udało się wstać razem z pierwszym dzwonkiem budzika, wskoczyć pod prysznic po krótkiej serii odprężającej jogi i zjeść zdrowe, pożywne śniadanie przed wyjściem do pracy. Brzmi jak sielanka i umówmy się, z rzeczywistością ma niewiele wspólnego. Często bywa przecież tak, że budzimy się bardziej zmęczeni niż kładliśmy się do łóżka, a każda dodatkowa minuta spędzona pod kołdrą to prawdziwe zbawienie. Wpadamy do łazienki jak burza, a chwilę później wybiegamy z domu, zapominając o najważniejszym posiłku w ciągu dnia.  

 Śniadanie jak król 

Śniadanie uruchamia nasz organizm do pracy, daje pierwszy zastrzyk energii, reguluje układ trawienny oraz metabolizm. Po całej nocy poziom cukru jest stosunkowo niski – posiłek bogaty w białko, błonnik i zdrowe węglowodany podnosi cukier. W takim stanie łatwiej jest się skoncentrować i skupić na codziennych wyzwaniach. Pomijanie śniadań oznacza nie tylko trudności z efektywnością, prowadzi też do cukrzycy oraz wzrostu ciśnienia krwi. W skrócie – śniadanie to posiłek nie tylko dla ciała, ale przede wszystkim dla naszego mózgu! I tak jak w znanym powiedzeniu – warto zjeść śniadanie jak król, ale kolację jak żebrak.   

 Dzień dobrykawo 

Jeżeli bez kawy nie wyobrażamy sobie poranka, możemy spróbować wariantu latte z dynią, czyli Pumpkin Spice Latte. Jest tylko jeden warunek – dynię trzeba upiec lub ugotować poprzedniego dnia. Gorącą jeszcze dynię można utrzeć w blenderze na gładkie puree – dzięki kielichowi HotSafe+ nie musimy czekać, aż dynia ostygnie.Rano zaparzamy podwójne espresso albo pół filiżanki bardzo mocnej kawy. W rondelku gotujemy mleko, brązowy cukier i przecier z dyni razem z wanilią, cynamonem, imbirem i goździkami. Kiedy zawartość rondelka się zagotuje, wlewamy ją do blendera, ponownie korzystając z odpornego na wysokie temperatury kielicha. Po zaledwie 15 sekundach zawartością kielicha możemy napełnić po brzegi dwa kubki. Jeśli chcemy uzyskać superkremową konsystencję – wykorzystajmy funkcję Smoothie. Na końcu do każdego z kubków wlewamy espresso. Ozdabiamy odrobiną dyni, posypujemy cynamonem. W wersji deserowej na wierzch dodajemy odrobinę bitej śmietany, w wariancie Pumpkin Spice Latte na zimno – do kawy wrzucamy kilka kostek skruszonego lodu, z którym bez trudu poradzi sobie blender wyposażony w funkcję IceCrush. Taka kawa zaspokoi pierwszy głód, doda energii i radości, ale uwaga, nie zastąpi śniadania. No to co jemy? 

 5 minut w kuchni 

Jeśli mamy naprawdę mało czasu i wysokie wymagania np. dziecięcych podniebień, proponujemy postawić na śniadanie w jednej z dwóch sprawdzonych form: sycący koktajl albo pożywna kanapka! Jeśli decydujemy się na koktajl, podgrzewamy w garnku tyle szklanek mleka, ile chcemy przygotować porcji. Kiedy mleko jest już ciepłe, dodajemy mleczną czekoladę z orzechami i ziarenka chia, mieszając, aż czekolada się rozpuści. Następnie zawartość garnka wlewamy do kielicha blendera, dodajemy po jednym bananie na osobę. Wszystko miksujemy, a żeby orzechy nam się rozkruszyły – włączamy funkcję Pulse. Na pewno zyskamy tyle samo energii, ile po kawie i przez dłuższy czas nie będziemy głodni. Ani my, ani dzieci. 

Amatorzy pysznych kanapek powinni skusić się na bułkę z witaminową pastą śniadaniową np. guacamole. Dla czteroosobowej rodziny wystarczą trzy dojrzałe awokado, które trzeba obrać i wrzucić do blendera. Dodajemy ząbek czosnku, dwie łyżeczki oliwy i sok z cytryny lub limonki. Wszystko miksujemy i pasta jest gotowa! Jeśli mamy ochotę na dodatkową wzmacniająca posypkę, po wyjęciu guacamole z kielicha, wrzucamy nasiona, na przykład czarnuszkę, i włączamy funkcję Pulse. Na wierzchu kanapki ląduje plasterek pomidora. Smacznego!   

Czas blenderów 

Mamy mało czasu, dużo obowiązków i blendery, których twórcy zdają się konstruować coraz doskonalsze urządzenia, wychodzące naprzeciw naszym potrzebom. Pyszne śniadanie dla całej rodziny, nawet jej najwybredniejszej części, można przygotować w kilka minut! Dzień po takim śniadaniu nie może być zły, bo dobry poranny posiłek to źródło pozytywnej energii. Nawet, jeśli za oknem hulają deszcz i wiatr.