Masz czas na zdrowe jedzenie! Koktajle, pasty, zupy – wszystko to w kilka minut w blenderze!

Albo smaczne, albo zdrowe? Wcale nie musimy stać przed takim wyborem! Wielofunkcyjny blender pozwala na ekspresowe przygotowanie witaminowych, pożywnych posiłków i przeżycia smakowe na najwyższym poziomie.

Eksperci od Kuchni / 27-11-2018

1. Koktajle:  

Latem owoce sezonowe mamy zawsze pod ręką. Zimą korzystamy z tego, co przybyło z daleka – banany, kiwi, grapefruity, pomarańcze. Chyba, że w zamrażarce ukryliśmy kilka pudełek z mrożonkami. Truskawki, maliny, jagody w środku zimy? Jasne, ze tak! Jeśli mamy ochotę na mlecznego shake’a nie musimy czekać aż owoce się rozmrożą. Jednym ruchem ręki włączamy wyższe obroty i zwiększamy moc blendera – z pomocą funkcji Smoothie w mig przygotujemy pyszną przekąskę. Jako podstawę koktajlu możemy wykorzystać to, co akurat mamy pod ręką: jogurt naturalny, jogurt owocowy albo mleko np. owsiane.  

A może koktajl z jarmużu? Korzystamy z tej samej funkcji, nawet, jeśli jarmuż jest mrożony. Jeśli zależy nam na samym jarmużu, dodajemy tylko trochę wody. Ale – jeśli obudzi się w nas duch eksperymentatora – możemy sprawdzić, jak smakuje jarmuż z pomarańczą, jabłkiem, bananem, mango, zielonym ogórkiem czy kiwi.  

Inny wariant to koktajl warzywny, na przykład z selerem naciowym. Każdy z nich może być dodatkiem do śniadania, albo wspaniałym podwieczorkiem, albo też – wzmacniającą bombą witaminową o każdej porze dnia.   

2. Pasty z nasion:  

Nietypowe kanapki? Wystarczy tylko pokroić bagietkę – całą resztą zajmie się blender.  Do naczynia blendera wrzucamy nasiona słonecznika i ulubione dodatki – suszone zioła, ząbek czosnku. Uruchamiamy funkcję Pulse, która świetnie radzi sobie z mieleniem twardych produktów np. orzechów i ziaren. Po chwili wyciągamy pastę gotową do smarowania kanapek. Zielone lub czerwone pesto? Powstanie tak samo szybko! Wrzucamy do blendera orzeszki piniowe, bazylię, parmezan i dolewamy trochę oliwy z oliwek. Jeśli wolimy kolor czerwony, łączymy te same składniki z suszonymi pomidorami.  

 3. Hummus: 

Przygodę z tą przekąską zaczynamy od ugotowania ciecierzycy (opcjonalnie możemy wykorzystać tę z puszki). Dobra wiadomość jest taka, że nie trzeba niczego studzić: blender jest wyposażony w kielich HotSafe+, odporny na wysokie temperatury! Do ciecierzycy dodajemy ulubione dodatki – na przykład buraka albo zmiksowany szpinak.  

W blenderze łączymy ugotowaną ciecierzycę, pastę sezamową, oliwę, wodę i czosnek z wybranym produktem np. pietruszką. Wszystko miksujemy na ciepło. Pastę sezamową też możemy zrobić sami – wykorzystując funkcję Pulse. No i oczywiście kroimy bagietkę.  

4. Zupki dla dzieci: 

Gotujemy zupę jarzynową na mięsie – cielęcinie, chudej wołowinie, chudym schabie, czy też kurczaku. Bez żadnego niepokoju wrzucamy do kielicha HotSafe+ warzywa, mięso i dodajemy tyle wywaru, ile potrzeba. Koniec ze studzeniem, ręcznym wyciskaniem, ugniataniem, przecieraniem przez sitko, rozdrabnianiem, czy ucieraniem. Po zblendowaniu uzyskujemy idealnie gładką zupę krem, bogatą w witaminy, w atrakcyjnej dla dziecka formie.   

Oczywiście każdą z tych potraw, czy past można kupić w sklepie. Jednak samodzielna praca z blenderem potrwa nawet krócej niż zakupy. Poza tym nie musimy sprawdzać składu, bo wiemy doskonale, z czego ją przyrządzamy. Nie zdziwi nas żaden zagadkowy składnik! Zaskoczy natomiast, i to pozytywnie, niesamowita oszczędność czasu. Blender przygotuje wszystko błyskawicznie, a jedzenie będzie prawdziwą przyjemnością. To także znakomita opcja w sytuacji, kiedy ktoś odwiedzi nas z zaskoczenia. Poczęstujemy go czymś naprawdę zdrowym i niezwykłym!