Miksuje, rozdrabnia, kruszy, ubija. Blender, który tak jak ty, pracuje na wysokich obrotach!

Ciągłe życie w biegu – paradoksalnie większość z nas już do tego przywykła. Czasami jednak kilka obowiązków spada na nas dokładnie w tym samym momencie. O odpoczynku nie ma co pomarzyć, musimy pracować na najwyższych obrotach. W takiej sytuacji wielofunkcyjny blender jest niezastąpiony i tak jak my, włącza wysokie obroty!

Sprzęt od kuchni / 05-12-2018

 Dieta cud 

Im więcej wysiłku wkładamy w to, co robimy, tym ważniejsze jest to, jak się odżywamy. Właściwe składniki odżywcze gwarantują sprawną pracę mózgu – pomagają się skoncentrować i sprawiają, że działamy efektywnie. Dieta wpływa też na naszą pamięć, zdolność do regeneracji, samopoczucie czy rytm snu. Jakie witaminy i mikroelementy są kluczowe w okresach wzmożonej aktywności fizycznej i psychicznej? 

- witaminy z grupy B - witamina B3, dostępna między innymi w wątrobie, mięsie indyka, pełnych ziarnach zbóż, suchej fasoli i grochu, oraz witamina B4, którą znajdziemy np. w soi, orzeszkach ziemnych czy kiełkach pszenicy, 

- cynk - którego źródłem są warzywa strączkowe, jajka oraz owoce morza, 

- żelazo - główny nośnik tlenu we krwi, czerpany z produktów takich jak orzechy, brokuły, buraki, ziemniaki, brukselka, szpinak, morele, śliwki czy rodzynki,   

- magnez - uwaga wielbiciele słodyczy, dostępny w czekoladzie i kakao!, 

- potas - mikroelement, który znajdziemy między innymi w winogronach, bananach, pomarańczach, awokado czy brzoskwiniach,  

- fosfor - którego najbogatszym źródłem są ryby. 

Dieta, zwłazscza przy wytężonej pracy umysłowej powinna być jak najbardziej urozmaicona. Tutaj zazwyczaj pojawia się argument braku czasu – jak ugotować coś zdrowego skoro jesteśmy w ciągłym biegu?  Z pomocą przychodzą najdoskonalsze urządzenia XXI wieku, blendery! Działają na wysokich obrotach, ekspresowo blendują, mielą i rozdrabniają, a przygotowane z ich pomocą posiłki są zdrowe i pożywne. W końcu nie samą kawą zapracowany człowiek żyje!   

Koktajle i zdrowe napoje prosto z blendera 

  1. Zielone smoothie ze szpinakiem, jarmużem, mango i imbirem – wszystkie składniki blendujemy, korzystając z funkcji Smoothie, która zwiększa ilość obrotów i moc urządzenia. Jeśli mamy ochotę na odrobinę ochłodzenia, kruszy lód, wybierając funkcję IceCrush.  
  2. Koktajl kakaowy – szklanka mleka krowiego lub sojowego, 2 banany, 2 łyżki kakao, 2 łyżki ziaren słonecznika, 4 łyżki płatków owsianych. Do rozdrobnienia nasion słonecznika używamy funkcji Pulse, czyli działania pulsacyjnego na maksymalnych obrotach. Całość blendujemy i gotowe! 
  3. Koktajl z awokado i cytrusów – 1 lub 2 pomarańcze, grapefruit, limonka, kiwi, awokado. Wszystkie składniki miksujemy, korzystając z funkcji Smoothie.  
  4. Koktajl na ciepło - szklanka mleka, 2 banany, garść malin lub jagód, 2 łyżeczki brązowego cukru lub miodu. Mleko możemy podgrzać, aby rozpuścić miód i podgrzać owoce, jeśli są zamrożone. Całość możemy z garnka przelać prosto do kielicha HotSafe+, który jest wykonany z odpornego na wysokie temperatury szkła.  
  5. Orzechowe latte – zdrowszy wariant kawy na dobry początek dnia. Filiżanka espresso, albo bardzo mocnej kawy, szklanka mleka, łyżka miodu, ekstrakt z wanilii, kilka włoskich orzechów. Do kielicha blendera wrzucamy orzechy i włączamy funkcję Pulse – uzyskamy orzechowy krem. Mleko podgrzewamy w rondelku z miodem i z ekstraktem z wanilii. Kiedy się rozpuszczą, dolewamy do orzechów kawę i zawartość rondelka, miksujemy. Możemy też dodać na końcu trochę słodkiej śmietanki i skorzystać z funkcji Smoothie. 

Z pomocą blendera możemy szybko i bez trudu przygotować coś zdrowego z produktów, które mamy już w lodówce. Wiedząc, czego nasz organizm potrzebuje, aby utrzymać dobrą kondycję, możemy tworzyć najróżniejsze kompozycje smakowe. Jedno jest pewne: prawie każdą kulinarną zachciankę można zrealizować, korzystając z jednego urządzenia. Taki wielofunkcyjny pomocnik w domu to prawdziwy skarb!